Get Adobe Flash player
Komlósi Oktatási Stúdió, a mindig megújuló médiaiskola
Tanáraink 1990 –

A marketing a média előtükre?

A sportolók lenyomták
a filmsztárokat

Inkább sportolókkal reklámoznak a tévében – derül ki Médiatanács által elfogadott vizsgálatból. Korábban média- és filmes sztárokkal készítettek több szpotot.

BabosTimea.SzilagyiAron.HosszuKatinka.SportolokReklamban
Babos Tímea, Szilágyi Áron, Hosszú Katinka,
illetve Egerszegi Anna beszédtanárnőnk
két arca egy reklámfilmben

EgerszegiAnnaReklamfilbenModern.jpgEgerszegiAnnaReklamfilbenDecens.jpg

TÖBB MINT EGYMILLIÓ MEGJELENÉS. 2018 márciusának végén a Médiatanács elfogadta a televíziókban 2017 második félévében közzétett új reklámszpotokról szóló vizsgálatot. Az összefoglaló 34 televízió műsorkínálatát elemezte, amelyekben összesen 2602 új reklám 1,2 millió alkalommal került képernyőre, szemben a 2016 hasonló időszakában mért 2656 szpot egymillió megjelenésével.

KEVESEBB – EGYRE TÖBBSZÖR. Folytatódik tehát a már korábban megfigyelt tendencia, miszerint egyre kevesebb reklámot, egyre többször ismételnek a csatornák. A legtöbb új reklámfilmet – mint 2014 óta a második félévben mindig – novemberben mutatták be. Az öt másodperces szpotok arányának korábban megfigyelt csökkenése megállt, és a félévben enyhén emelkedett a számuk. Míg a 2013-as 10,5 százalékos arányuk 2016-ra 1,8 százalékra csökkent, tavaly ez a szám 2,7 százalékra emelkedett.

MarketingMedia

FŐLEGSZOLGÁLTATÁSOKAT REKLÁMOZNAK. Az elemzett reklámok 59,8 százalékban szolgáltatásokat, 37,4 százalékban pedig termékeket népszerűsítettek, a leggyakoribb hirdetők a kereskedelmi (37,4 százalék) és a szabadidő- (14,7 százalék) szektorok voltak.

A kifejezetten kiskorúaknak készített reklámok aránya 5,3 százalékot mutatott, amely úgy tudta meghaladni a 2016-os 5 százalékot, hogy 2017 második felében az M2 a gyerekprogram ideje alatt – 20 óráig – reklámmentes volt.

NINCS ANNYI SZTÁR. Erős a visszaesés – 8,4 százalékról 5,2 százalékra – a közismert személyeket felvonultató reklámok arányában. A korábbiaktól eltérően már nem a média és a filmes szakma, hanem a sport delegálta a legtöbb híres szereplőt.

KOS Plusz

 Mennyire lehet alapos, elmélyült tudást szerezni kétszer négy hónap alatt?

A KOS soha nem is állította, hogy teljes körű, mindenre elegendő ismereteket nyújt.

Azt viszont igen, hogy mindennel megismertet, kedvet csinál, felkelti az érdeklődést. Mint egy múzeumi tárlatvezetés profi útikalauzokkal. Mintha a Louvre összes termén átrohannánk egy nap alatt. Mindent látunk, hallunk, tájékozódunk. Ismereteink nem mindenre kiterjedőek, de azt pontosan tudni fogjuk, hogy hol lehet utánanézni, hozzáolvasni, hogyan mélyülhetünk el benne, és ami a legfontosabb: kit kérdezhetünk meg, ha elakadunk valamiben.

Igen, a KOS egyik erénye a kapcsolatok építése. Akár a sztártanárokkal, akár azokkal, akik egykor ugyanide jártak és már alapemberei egy-egy szerkesztőségnek. Van belőlük néhány…

PRE - KOS
Keresés