Get Adobe Flash player
Komlósi Oktatási Stúdió, a mindig megújuló médiaiskola
Tanáraink 1990 –

Hallgatók (nem) kérdezik a PRE-KOS-ról (VIII.)

Miért éri ez meg a KOS-nak?

kosmem12Lederer

Még senki nem tette fel a kérdést, pedig a „riporteri kíváncsiságba″ bőven beleférne. Miért ajándékoz el a KOS negyedmilliót egy hét alatt? Miért éri meg előre ösztöndíjat adni valakinek, miközben a részvétel ingyenes?


1.


Mert az iskola elsődleges célja nem lehet más – akárcsak eddigi 24 évében –, mint egyesek lebeszélése a pályáról, illetve a jelentkezők többségének, a tehetségeseknek a fényesebbre csiszolása.

DebreceniRitaBaranyAnnaa2010Allee

Csak eljut-e minden „gyémánt-jelölt” a KOS-ba, vagy más hasonló képzésre? Biztos, hogy nem. Az iskola indulásakor, vagy akár tíz évvel ezelőtt többé-kevésbé mindenki számára megfizethető volt a tandíj. Ma már nem, pedig mindig csak az infláció mértékével azonosan vagy az alatt (!), vagy épp sehogy nem emeltünk. Sok „ránézésre″ tehetséges jelentkező ma – bármennyire szeretné –, nem tudja előteremteni a tandíjra valót. Kisorsolhatnánk egy ingyenes résztvevőt... De mi szeretnénk a legjobbnak, az erre legérdemesebb-nek adni. Két-három map tapasztalatai alapján nem lehet megalapozott döntést hozni, de legalább a kis feladatokkal megpróbálunk igazi versenyhelyzetet teremteni.

2.

VadonSebestyenMihalyi.jpgNem titkoljuk azt sem, hogy reklámnak is szánjuk a PRE-KOS kezdeményezést. Kapjon képet a médiáról, ismerje meg a pályát, kóstoljon bele az oktatásba!
S már mindezek ismeretében hozzon felelős döntést: spórlásba kezd, vagy lemond valamiről, kölcsön kér vagy meggyőzi a szülőket, elad valamit (lásd az azóta médiasztárrá lett Vadon Jánost, anno profi sztereómagnóját és hangfalait tette pénzé, hogy hozzánk jöhessen tanulni!)! Szeressen bele a szakmába, tegyén érte, kűzdjön, hogy a médiába kerülhessen!

A KOS nem árul zsákbamacskát. „Lakva” ismerheti meg a szakmát, az iskolát, a Sajtóházat! Minden résztvevő kap egy esélyt, hogy egy életre bele (vagy ki-) szeressen a médiába!

KOS Plusz

Szükség van ennyi újságíróra, riporterre?

Jogos a kérdés. A válasz: igen, egyre többre. Nem csak a televízió- és rádióadók száma nő fokozatosan, nemcsak újságból van egyre több (bár alacsonyabb példányszámban). Az internet, a weboldalak, az új hírportálok valósággal „zabálják” a médiamunkásokat. Ráadásul egyre több cég, intézmény alkalmaz „sajtóst”. Egyre több a referens, beszédíró, szóvivő, kommunikátor, sajtófigyelő, kommunikációs munkatárs, nem beszélve a gombamód szaporodó eseményekről: a csapatépítő tréningektől a konferenciákon át a sporteseményekig mindenütt szükség van moderátorra, műsorvezetőre.

PRE - KOS
Keresés