Get Adobe Flash player
Komlósi Oktatási Stúdió, a mindig megújuló médiaiskola
Tanáraink 1990 –

Színesebb, mint ami első Blikkre vagy Borsra beugrik...

Életerős adatok a haldokló (??) hazai nyomtatott sajtóról

Betuemberek.jpg

A hazai sajtópiac 2016-ban mintegy 6000 nyomtatott lapot számlált.
Hatalmas szám.
Az igény az újságokra tehát továbbra is él – márpedig ennyi kiadványhoz rengeteg újságíróra és más sajtómunkásra is szükség van!

A márkamagazinok ennek több mint 8%-át, az önkormányzati lapok pedig közel a hatodát adják – derül ki a Magyar Lapkiadók Egyesületének (MLE) közleményéből.

A Whitereport mediabrowser adatbázisa szerint 2016. harmadik negyedévében több mint 500 márkamagazin üzemelt Magyarországon. (A márkamagazin olyan printlap, amelyet egy vállalat vagy szervezet adott rendszerességgel jelentet meg azért, hogy a fogyasztóit, munkavállalóit vagy potenciális vásárlóit elérje és elköteleződését növelje a vállalat vagy terméke, szolgáltatása iránt.)

Számos vállalat maga adja ki a magazinjait, de az sem ritka eset, hogy valamely professzionális kiadót megbízva, annak a gondozásában jelentetik meg. A valamely márkához köthető magazinok jellemzően igényes kivitelezésű, ingyenesen terjesztett nyomtatott újságok.

Önkormányzati lap közel 800 üzemelt Magyarországon, amely a piacon jelen levő 4500 helyi médiumnak jelentős részét, 18%-át képezik. Az önkormányzati lapok jellemzően hetente, esetleg kéthetente jelennek meg, a napilapokhoz hasonló kivitelezésben, de nem feltétlenül az önkormányzat kiadásában. Számos esetben az önkormányzati médiaközpont adja ki más médiummal együtt, de van a bérkiadásra is példa. 

A Goldfish by Whitereport & Ipsos mérései alapján az önkormányzati lapok olvasottsága igen széles skálán mozog: a kutatás során 15 megyeszékhely és a budapesti kerületek lapjainak olvasottságát vetették össze a többi helyi médium teljesítményével. Az önkormányzati lapok száma alapján nagyságrendileg a hazai települések ötödében jelen vannak, ez pedig 346 város lakosságának 70%-át jelenti.

KOS Plusz

Számüzzük a kameralázat!

Visszatérő feladat: mutasd be kedvenc tárgyadat a kamera előtt! Az igazi cél persze a beszélő „megnyugtatása": a kezében tartott tárgy csak segít „megnyílni”, elfelejtetni a körülötte lévő kamerákat, lámpákat, monitorokat; leküzdeni a lámpalázat.

Hoztak már karikagyűrűt és kutyát, marsallbotot és szteppcipőt, Barbie-babát és bibliát, Fradi-sálat és rózsaszínpárducos melltartót, mobiltelefont és irodaszéket. A csúcs: Vadon János (KOS-13., azóta ismert tévés és rádiós szereplő) nyulai. Ráadásul a nézőknek kellett kitalálni, a fülüknél  fogva lógatott szegény párák közül melyik a preparált (kitömött) és melyik a szintén mozdulatlan, de élő. 

A KOS-módszer a stúdiódrukk ellen nála is bejött. „Nyusziból″ médiaoroszlán lett.

PRE - KOS
Keresés