Get Adobe Flash player
Komlósi Oktatási Stúdió, a mindig megújuló médiaiskola
Tanáraink 1990 –

Színesebb, mint ami első Blikkre vagy Borsra beugrik...

Életerős adatok a haldokló (??) hazai nyomtatott sajtóról

Betuemberek.jpg

A hazai sajtópiac 2016-ban mintegy 6000 nyomtatott lapot számlált.
Hatalmas szám.
Az igény az újságokra tehát továbbra is él – márpedig ennyi kiadványhoz rengeteg újságíróra és más sajtómunkásra is szükség van!

A márkamagazinok ennek több mint 8%-át, az önkormányzati lapok pedig közel a hatodát adják – derül ki a Magyar Lapkiadók Egyesületének (MLE) közleményéből.

A Whitereport mediabrowser adatbázisa szerint 2016. harmadik negyedévében több mint 500 márkamagazin üzemelt Magyarországon. (A márkamagazin olyan printlap, amelyet egy vállalat vagy szervezet adott rendszerességgel jelentet meg azért, hogy a fogyasztóit, munkavállalóit vagy potenciális vásárlóit elérje és elköteleződését növelje a vállalat vagy terméke, szolgáltatása iránt.)

Számos vállalat maga adja ki a magazinjait, de az sem ritka eset, hogy valamely professzionális kiadót megbízva, annak a gondozásában jelentetik meg. A valamely márkához köthető magazinok jellemzően igényes kivitelezésű, ingyenesen terjesztett nyomtatott újságok.

Önkormányzati lap közel 800 üzemelt Magyarországon, amely a piacon jelen levő 4500 helyi médiumnak jelentős részét, 18%-át képezik. Az önkormányzati lapok jellemzően hetente, esetleg kéthetente jelennek meg, a napilapokhoz hasonló kivitelezésben, de nem feltétlenül az önkormányzat kiadásában. Számos esetben az önkormányzati médiaközpont adja ki más médiummal együtt, de van a bérkiadásra is példa. 

A Goldfish by Whitereport & Ipsos mérései alapján az önkormányzati lapok olvasottsága igen széles skálán mozog: a kutatás során 15 megyeszékhely és a budapesti kerületek lapjainak olvasottságát vetették össze a többi helyi médium teljesítményével. Az önkormányzati lapok száma alapján nagyságrendileg a hazai települések ötödében jelen vannak, ez pedig 346 város lakosságának 70%-át jelenti.

KOS Plusz

A KOS (egyik) igazi varázsa a személyes találkozás a médiasztárokkal

Arról nem is beszélve, amikor „késve” kezdődött a 12.00-ra kiírt előadás, mert a hallgatóknak „meg kellett” nézniük a déli Tv-híradót, amelynek műsorvezetője aztán tíz perccel később, talpig sminkben, 12.15-kor már ott állt „élőben”, az imént még megcsodált ruhában a tanteremben és elkezdte az előadását.
Az „aktuális sztárok” aztán igazán azt tanítják, ami épp a legfrissebb tudnivaló a médiáról!

PRE - KOS
Keresés