Get Adobe Flash player
Komlósi Oktatási Stúdió, a mindig megújuló médiaiskola
Tanáraink 1990 –

A te munkádat is segítheti!

A Facebook támogatja
a "helyi újságírókat"
facebook

Az Európai Újságíró Központnak (EJC) eljuttatott 3 millió dolláros gyorssegéllyel támogatja a Facebook a leginkább rászoruló, kis- és közepes méretű médiumok és újságírók munkáját a járvány által legfőképp sújtott európai országokban annak érdekében, hogy segítse működésüket és a koronavírussal kapcsolatos tudósításaik fennmaradását a helyi közösségek számára.

A Facebook 3 millió dollárt fektet az Európai Újságírás COVID-19 Támogatási Alapba, amelyet  a helyi sajtó támogatására hozott létre a koronavírus válság idején.

A sajtó munkatársai rendkívüli körülmények között dolgoznak, hogy folyamatosan tájékoztassák az embereket a COVID-19 járvány idején. Mivel az emberek a helyi újságírókhoz fordulnak, hogy fontos információkat kapjanak arról, hogyan lehet megvédeni barátaikat, családjukat és közösségeiket, ezeket az újságírókat különösen súlyosan érinti a jelenlegi gazdasági válság. 

Az EJC meghatározott kritériumok alapján dönt arról, hogy ki kap finanszírozást és a Facebooktól függetlenül kezeli a támogatásokat, tehát egy támogatás megítélése nem függ attól, hogy egy hírmédium milyen mértékben használja a Facebook eszközeit és termékeit. A támogatás felhasználható olyan kezdeményezésekre, mint például egy dedikált koronavírus-hírlevél elindítása, fizetések emelése, több szabadúszó újságíró felvétele vagy közösségi csoportok, helyi szintű adatjelentések, online események és egyéb, hasonló kezdeményezések létrehozása.

“A helyi hírszervezetek Európa-szerte a túlélésért küzdenek” – mondta Adam Thomas, az Európai Újságírói Központ igazgatója. “A világjárvány kereskedelmi hatásai mélyen érintik az újságírókat is, akik mininális forrásokkal kénytelenek végezni létfontosságú munkájukat. Azonnali támogatás nélkül a helyi és közösségi sajtó nem lesz képes tájékoztatni az embereket és felvenni a harcot az álhírek ellen. Az Európai Újságíró COVID-19 Támogatási Alap célja az újságírók védelme, akik a válság idején szorosan együttműködnek a közösségükkel.”

A Facebook ezen kötelezettségvállalásának gerince egy 100 millió dolláros pénzügyi alap, amellyel a vállalat kifejezetten a hírmédiát támogatja a COVID-19 járvány alatt. Ezen kívül a vállalat egymillió dolláros támogatást nyújt helyi hírek előállítására, egymillió dolláros támogatást nyújt a tényeket ellenőrző szervezetek számára, és további egymillió dollárral támogatja a Nemzetközi Tényszerűség-ellenőrző Hálózatot (International Fact-Checking Network). Az FJP mostanáig összesen 300 millió dollárt fordított az újságírók támogatására világszerte, változatos témákat lefedő hírprogramok és együttműködések keretében.

Forrás: https://www.facebook.com/journalismproject/programs/grants/coronavirus-european-news-support-fund

KOS Plusz

A KOS (egyik) igazi varázsa a személyes találkozás a médiasztárokkal

Arról nem is beszélve, amikor „késve” kezdődött a 12.00-ra kiírt előadás, mert a hallgatóknak „meg kellett” nézniük a déli Tv-híradót, amelynek műsorvezetője aztán tíz perccel később, talpig sminkben, 12.15-kor már ott állt „élőben”, az imént még megcsodált ruhában a tanteremben és elkezdte az előadását.
Az „aktuális sztárok” aztán igazán azt tanítják, ami épp a legfrissebb tudnivaló a médiáról!

PRE - KOS
SZAVAZÁS
Melyik labdarúgó mérkőzés otthoni kommentálása szerepeljen 2020 tavaszán a KOS-vizsgán?
 
Keresés