Get Adobe Flash player
Komlósi Oktatási Stúdió, a mindig megújuló médiaiskola
Tanáraink 1990 –

Nagyinterjú Ökrös Gergővel (KOS-15.)

 A TV2 program- és kreatívigazgatója
sok jót ígér

Okros2011DijA TV2 az eddiginél frissebb, dinamikus csatornává válik, míg a SuperTV2 szélesebb közönséget céloz meg – mondta el a Marketing&Media magazinnak adott interjújában Ökrös Gergely (KOS-15.)

Az egykori ösztöndíjas KOS-diákból az országos kereskedelmi csatorna program- és kreatívigazgatójává vált  televíziós szakember karrierjéről és nemzetközi díjáról már beszámoltunk (ITT). A mostani beszélgetésből az is kiderül, továbbra is meghatározó szerepet játszik a sok szempontból megváltozott adó profiljának kialakításában.

- Rengeteg új, saját gyártású műsor indul tavasszal a TV2-n és a SuperTV2-n. Nézettség terén ezek közül melyik lehet a legnagyobb dobás?

- Minden saját gyártású műsorunktól napi és főműsoridős átlag feletti eredményeket várunk. Az új struktúrában minden hétköznap este új formátumokat láthatnak a nézők, mindegyik a maga nemében érdekes és különleges. Az Egymás szemében

Jakupcsek Gabriella visszatérése


(Jakpucsek Gabriella április 22-én tart nagyelőadást a KOS-ban)


miatt is izgalmas, az emberi történetek pedig lenyűgözők, magukkal ragadók. A Vigyázat gyerekkel vagyok! színtiszta szórakoztató show, amelyben igazi titkokat tudhatunk meg a sztárszülőkről. Az Annyit ésszel, mint erővel egy naponta jelentkező játékos show elképesztő feladatokkal, gigantikus díszletelemekkel, ahol a fizikai erőre éppúgy szükség van a játék során, mint a gyorsan vágó észre. A SuperTV2 új műsora, a Pénzt, vagy éveket! Kasza Tibivel pedig biztosan óriási meglepetést okoz, A nagy duett pedig miden bizonnyal ismét rekordokat döntöget majd.

- Dirk Gerkens nyilatkozta a vezérigazgatói kinevezése után, hogy meglepődött azon, milyen kevés pénzből gyártott korábban műsorokat a TV2. Arról valamilyen adatot el lehet árulni, hogy mennyivel több pénzből tudnak most gazdálkodni?

OkrosGergo2017

- Egy éve még négy csatornánk volt, jelenleg 11, ebből nyolcra készítünk saját gyártású műsorokat.

Ezzel egyedülállók vagyunk a piacon.

A költségvetés ennek megfelelően növekedett. Nem is a rendelkezésre álló pénzösszeg nagysága, hanem a kiszámíthatóság, a kiegyensúlyozottság, a hosszú távú gondolkodás az, ami igazán erőssé teszi a TV2 Csoportot.

- Sokszor elhangzik az, hogy már portfólióban gondolkodnak. Ettől függetlenül a TV2-vel szemben azért még elvárás, hogy amolyan főadó legyen, azaz kiemelkedjen nézettségben a TV2 Csoport többi televíziója közül, vagy ez már nem lényeges?

- A TV2 még mindig a cégcsoport anyacsatornája, amely a legszélesebb közönséget éri el, így kézenfekvő, hogy a TV2-vel szemben támasztjuk a legmagasabb nézettségi elvárásokat. Ugyanakkor 2016-ban felépítettük az ország egyik legnagyobb televíziós portfólióját, és ez érintette a csatornák pozicionálását is. A TV2 az eddiginél frissebb, dinamikus csatornává válik, míg

a SuperTV2 szélesebb közönséget céloz meg.

- Az RTL újabban egyre több fikciós tartalommal áll elő. Várhatók ilyen jellegű műsorok a TV2-nél is?

- A hazai fikció nagyon fontos számunkra, természetesen nagy hangsúlyt fektetünk erre a műfajra is, de ez egy olyan szegmens, amit korábban nem volt lehetőségünk fejleszteni. Azt elmondhatom, hogy a jövőben fontos részét képezi a programkínálatunknak. Tehát igen, várhatók ilyen tartalmak a cégcsoport csatornáin a közeljövőben.

Heszler Róbert

MarketingEsMedia2Az interjú teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.

KOS Plusz

 Mennyire lehet alapos, elmélyült tudást szerezni kétszer négy hónap alatt?

A KOS soha nem is állította, hogy teljes körű, mindenre elegendő ismereteket nyújt.

Azt viszont igen, hogy mindennel megismertet, kedvet csinál, felkelti az érdeklődést. Mint egy múzeumi tárlatvezetés profi útikalauzokkal. Mintha a Louvre összes termén átrohannánk egy nap alatt. Mindent látunk, hallunk, tájékozódunk. Ismereteink nem mindenre kiterjedőek, de azt pontosan tudni fogjuk, hogy hol lehet utánanézni, hozzáolvasni, hogyan mélyülhetünk el benne, és ami a legfontosabb: kit kérdezhetünk meg, ha elakadunk valamiben.

Igen, a KOS egyik erénye a kapcsolatok építése. Akár a sztártanárokkal, akár azokkal, akik egykor ugyanide jártak és már alapemberei egy-egy szerkesztőségnek. Van belőlük néhány…

PRE - KOS
Keresés